Přejít na hlavní navigaci

Zápis ze schůze představenstva SVPZP, o.s. dne 12. – 13. května 2009 ve Valašském Meziříčí, hotel Abácie a prostory společnosti Maxis a.s.

Schůze představenstva (SPř) se zúčastnili 5 členů: představenstva: Krupička, Dvořáková, Kotíková, Tichá, Jura a 2 členové revizní komise: Tichý, Jakubský. 2 členové byli omluveni: Adlová, Štancl.

Jednání zahájil a řídil předseda SVPZP ing. Krupička. Nejprve poděkoval zástupcům firmy Maxis, zejména ing. Jurovi za přípravy a organizaci této výjezdní schůze představenstva.

  1. Byly stanoveny a upřesněny další termíny: členské schůze i schůze představenstva

    • 11.6. 2009 – členská schůze Ostrovačice zařízeno – Michal Jura
    • 9.9. 2009 – představenstvo (pravděpodobně Praha – ERILENS)
    • 30.9. 2009 – členská schůze Praha
    • 10.11. 2009 – představenstvo Patron Bohemia (m.j. i muzeum kočárků)
    • 8.12. 2009 – členská schůze

  2. Předseda informoval o dočasné nečinnosti pracovní skupiny „Bandáže a ortézy – sériově vyráběné“. Před nejbližší ČS si předseda uložil za úkol prodiskutovat s MUDr. Slánským (ČLS JEP) možnosti další spolupráce a takto je přednést na ČS.

  3. Přítomnými členy byla diskutována témata, která by mohla být na schůzi přednesena, resp. které možné okruhy z činností členů by mohly zajímavé pro přednášku, která by měla být přínosem v naší práci. Program schůze by měl obsahovat například:

    • přednášku na odborné a aktuální téma, která zajímá co největší množství členů;
    • tím by mohlo být vysvětlení některých legislativních otázek: reklama ZP, informace o době použitelnosti (zajistí předseda dotazem u AK apod.)
    • stav Smlouvy „R“ a zprávy z jednání a případně řešené úkoly k této Smlouvě,
    • požadavky členů na další témata vzájemné spolupráce


  4. Krupička i Kotíková informovali o přednášce ohledně implementace evropských směrnic do novely 123/2000. Změny v novém zákonu by se mohli dotknout všech výrobců a dodavatelů ZP. Zatím nejsou jasné podrobnosti, ovšem povinností určitě přibude. Certifikace nyní bude u námi dodávaného zboží složitější a bude se na něj pohlížet nejen jako na zdravotnický prostředek, ale i jako na strojní zařízení (každý výrobek, který má část pohyblivou).

  5. Ing. Tichý navrhnul, aby Př zpracovalo jakýsi slovník – doba užitná, doba použitelnost, doba životnosti, maximální cena, záruční vada, nezáruční, pozáruční atd. Návrh by přijat, postupně bude vypracováno, koordinace projektu Krupička. Termín prozatím nestanoven.

  6. Dále byla všemi zúčastněnými diskutována otázka reklamy a ZP (toto téma bylo v předstihu via e-mail nadneseno Mgr. Jurou). Bylo konstatováno, že v obecném povědomí je obecné omezení / regulace reklamy ZP, což ale bylo cca před dvěma lety pozměněno novelou. Bylo usneseno, že i tuto oblast bude vhodné zodpovědět odborným výkladem (viz. bod 3 Zápisu).

  7. Na základě nejasností, otazníků a potřeby vysvětlit bylo usneseno, že Pavel Krupička naváže kontakt s AK JUDr. Marečkové (již pro nás připravovala odbornou přednášku na téma „cenová regulace“) a domluví s ní cenově akceptovatelné podmínky pro přednášku na několik témat:

    • Reklama zdravotnických prostředků
    • Internetový obchod na ZP v Číselníku zařazené
    • Tisk poukazů
    • Omezovat odbornou i laickou veřejnost
    • Smí pojišťovna nezařadit ZP do číselníku?
    • Případná spolupráce ve věci nové Smlouvy resp. diktátu pojišťovny
  8. V dalším proběhla diskuze na téma (nastolené Mgr. Jurou): Individuální výrobky a jejich cenotvorba a účtování. Bylo konstatováno, že VZP vyžaduje na všechny individuálně zhotovované kompresivní výrobky „předkalkulaci“, což jejich výrobu a distribuci značně zatěžuje po stránce „administrativní“. Představenstvo nepřijalo k tomuto bodu žádný konkrétní závěr, pravděpodobně bude nutné tuto otázku přednést na ČS a poté provést konkrétní jednání s pracovníky VZP.

  9. Představenstvo se usneslo, že předseda osloví zdravicí novou ministryni zdravotnictví a pokusí se oslovit Dr. Šrouba (MZdr) s dotazem na stav legislativních novel, na kterých jsme usilovně pracovali v roce 2008. Termín: poté, co nová vláda (na chvíli) získá důvěru Parlamentu.

  10. Předseda sdělil, že na stránkách Ministerstva zdravotnictví najdeme prezentace bývalé paní ministryně Filipi: „Opatření pro řešení dopadů finanční a ekonomické krize“ a „Úspěchy českého zdravotnictví“. Dnes již zde tyto materiály nejsou (byly staženy po termínu konání schůze představenstva), ale předseda je každému zájemci rád pošle elektronicky.

  11. Š. Dvořáková sdělila, že skupina „R“ funguje relativně dobře, někteří členové jsou velmi aktivní a podílí se na zvýšeném počtu úkolů a tlaku, který sebou nese příprava a podklady k nové Smlouvě. Bohužel někteří členové se spíše pouze „vezou“. Je stále nutné tuto skupinu koordinovat.
    Š. Dvořáková tlumočila průběh schůzky na VZP, doložila zápis z tohoto jednání a konstatovala, že VZP se chová diktátorsky a nereflektuje na několikáté zaslané připomínky ve Smlouvě, byť byly členy této skupiny zpracovány a popsány jako velmi zásadní. Sdělila, že ing. Novotný nehodlá již více jednat o návrhu Smlouvy. Informovala, že doposud se nepodařilo získat jakékoliv informace z jednání 29.4. jestli některé z přednesených a popsaných připomínek bude pojišťovna akceptovat. Závěrem sdělila, že dané jednání bylo velmi dlouhé, trvalo více jak 6,5 hodiny bez přestávky a VZP se chovala velmi dominantně ve věci Smlouvy. Zástupci pojišťovny nedokázali představitelům SVPZP jasně popsat jak bude cirkulace dle nové Smlouvy reálně fungovat a zcela byly opomíjeny námitky týkající se nákladů vynaložených výrobci a dodavateli. VZP si je prý „vědoma některých nákladů a za cirkulaci počítá s určitou úhradou“. Tato odpověď však není uspokojivá.
    Závěrem Š. Dvořáková sdělila, že ing. Novotný předložil požadavek na zpracování průměrných, resp. max. možných cen náhradních dílů dle VZP předpřipravené tabulky a konstatovala, že takto nastavený úkol je nesplnitelný.
    Jako úkol z tohoto bodu vyplývá, aby p. Dvořáková byla neustále v kontaktu s VZP, podařilo se jí získat odpověď, resp. změnu v návrhu Smlouvy dle jednání z 29.4. a dále koordinovat povinnosti, které VZP požaduje v rámci uvedení Smlouvy v praxi (předávané přehledy, jednotné sazby dopravy, jednotné sazby za hodinu servisu, jednotné paušály za BTK).

Ve volné diskusi (která navazovala na jednání představenstva) u společné večeře bylo debatováno o současné krizi a také to, jak je její vliv znát ve firmách našich členů, byla diskutována snaha o včasných informacích dodavatelům a prodejcům o změnách v Číselníku VZP a některé další okruhy témat.

Výjezdní zasedání Představenstva SVPZP pokračovalo druhým dnem exkurzí ve výrobním závodě a.s. Maxis. Mgr. Jura kolegům z představenstva velmi otevřeně představil a.s. Maxis, její současné postavení na evropském trhu s kompresivními zdravotními pomůckami. Objasnil (mnohým členům představenstva do té doby netušené) principy a požadavky na správně vyrobené a fungující kompresivní výrobky a vysvětlil tak požadavek zakotvení technických požadavků (ČSN – EN) do české legislativy (novela Zákona 48 a jeho přílohy III). V samotné exkurzi Představenstvo vidělo moderní provozy, sklady i útvar kontroly jakosti a.s. Maxis.

Výjezdní zasedání bylo zakončeno společným obědem. Pavel Krupička ještě jednou srdečně poděkoval Mgr. Jurovi za perfektně zorganizované a připravené jednání. Požádal také o vyjádření díků vedení a.s. Maxis, neboť tato nesla náklady spojené s pronájmem jednacích místností, ubytováním účastníků i jejich pohoštěním.

Zapsali: Dvořáková a Krupička, 13.5. 2009